piątek, 19 grudnia 2014

Kościółek z lukru


Myśl zrobienia takiego kościółka zaświtała w mojej głowie w pewną listopadową sobotę…
Nie byłam pewna, co do tego, czy takie cudo mi wyjdzie, ale podjęłam zadanie już w niedzielę.
Tydzień później, w Andrzejki, mój kościółek dumnie prezentował się na stole.



Jeśli masz:
- czas
- cierpliwość
- wprawne ręce

to na pewno Ci się uda. Jeśli sądzisz, że nie, nic straconego! Spróbuj! Całkiem prawdopodobne, że okaże się (pewnie ku Twojemu zdziwieniu), że stworzysz przepiękne dzieło.

Co będzie nam potrzebne?
- szablony (można je ściągnąć z TEJ strony 
- białko jaja kurzego
- cukier puder
- papier do pieczenia

1. Przygotowanie lukru oraz tutek:
Lukier robimy z białka jaja kurzego i cukru pudru. Proporcje najlepiej sobie samemu wypróbować. 
Ja na 1 duże białko jaja (L) dałam 1,5 szklanki cukru pudru.
Białko jaja wbić do misy, następnie przesiać do niego cukier puder. Włączamy mikser na najmniejsze obroty, na jakieś 20 min. Trzeba sprawdzać czy cukier się już rozpuścił i nie ma grudek.

Gdy już mamy nasz lukier, zabieramy się za robienie tutek z papieru do pieczenia. Gdy ktoś ma rękaw cukierniczy, można go oczywiście użyć, ale najtańszy i najlepszy sposób to właśnie takie tutki.
Odcinamy prostokąt papieru a następnie go zwijamy. Fantastycznie cały ten proces pokazuje Pani Ania z bloga NaMiotle 

2. Lukrowanie:
Przygotowujemy teraz nasz szablon, na który kładziemy papier do pieczenia i na tym papierze zaczynamy lukrować. Sugeruję zacząć od wieży, bo to najmniejsze fragmenty i możemy na nich sprawdzić np. czy lukier jest ok.
Na szablonie mamy też podaną informację, ile razy dany fragment należy odrysować.

Gdy już uda nam się obrysować fragment, najlepiej zostawić lukier w spokoju na następne 24 h, żeby wysechł. Po tym czasie praktycznie sam odchodzi od papieru.

Lukrowanie robiłam partiami, tzn. w jeden dzień robiłam wieżę i przód kościoła, w drugi dzień ławeczki i tył, potem boki, a następnie dach.

Jak już wszystko wyschło, zaczęłam łączyć ze sobą elementy – oczywiście robimy to lukrem.

3. Łączenie elementów, etapy:
- wieża
- boki kościoła z przodem i tyłem
- dach
- łączenie wieży z dachem kościoła



4. Podłoże:
- u mnie był to duży kwadrat z piernika, polukrowany
Można też pokombinować z lukrem plastycznym albo wymyślić coś innego.

Powodzenia!

2 komentarze: