poniedziałek, 9 czerwca 2014

Moje kolano – wizyta u ortopedy

W zeszłym tygodniu byłam u ortopedy, żeby dowiedzieć się jak wygląda sytuacja z moim nieszczęsnym kolanem.

12 lat temu miałam kontuzję, zerwane więzadła krzyżowe, torebka stawowa i inne różne rzeczy, które zostały podreperowane podczas zabiegu artroskopii 1,5 roku po wypadku.
Chociaż minęło już tyle lat moje kolano nadal jest niestabilne, reaguje na zmiany pogody i od czasu do czasu powinnam chodzić na wizyty kontrolne do lekarzy.

Wskazane:
- pływanie, rower oraz inne sporty do granicy wytrzymałości/dyskomfortu
- ogrzewanie kolana (kąpiele w soli, termofor)
- maści tylko jak jest taka potrzeba (przy silnym bólu lub opuchnięciu kolana)
- praca nad odbudowaniem mięśni uda

Niewskazane:
- bieganie
- stosowanie jakichkolwiek doustnych suplementów typu 4Flex
- długotrwałe stosowanie wszelkiego rodzaju stabilizatorów i usztywniaczy


Bardzo mnie zmartwiło to, że nie mogę biegać, chociaż niektórzy z moich znajomych twierdza, że mogę, tylko powinnam zmienić lekarza. Lekarzy zmieniam praktycznie cały czas i niestety to bieganie ciągle jest mi odradzane. Myślę, że powinnam się z tym pogodzić, w końcu mogę pływać, jeździć na rowerze i trenować inne sporty. 

W środę idę na USG, do podobno bardzo dobrego lekarza - zobaczymy co powie.
zdrofit.pl

3 komentarze:

  1. Może lepiej stosować się do zaleceń, bo może być gorzej i nawet na rowerze nie będzie można jeździć. Niestety kolano to poważna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę :) Dlatego dziś tylko basen...

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń