poniedziałek, 7 marca 2016

Orzechowe ciasto w deszczowy dzień


W taki szary, deszczowy dzień trzymanie diety się średnio udaje...

Przyszedł głód na coś pysznego, słodkiego no i musiałam coś zrobić! Starałam się, żeby to ciasto było w miarę zdrowe i pożywne i wyszło :) 

Jak lubicie masło orzechowe tak jak ja to będziecie zachwyceni! Chociaż nie ukrywam, że mi najbardziej smakuje masło wyjadane łyżką prosto ze słoiczka.

Składniki:

200 g masła orzechowego
2 łyżki miodu
kilka sztuk daktyli (ja dodalam 4)
1 jajo (M)
szczypta soli
pół łyżeczki sody

Przygotowanie:
Rozgrzać piekarnik do 170 stopni. W garnku połączyć masło orzechowe z miodem, daktylami i jajkiem. Miksować, dodać szczyptę soli i sodę i ponownie miksować przez chwilę do połączenia składników. 
Umieścić ciasto w formie wyłożonej papierem do pieczenia i równomiernie rozprowadzić.
Piec przez ok. 15-20 min (najlepiej obserwować ciasto i sprawdzać, piec do tzw suchego patyczka).
Wyjąć i zostawić do ostygnięcia (stwardnienia ciasta). Na koniec posypałam ciasto wiórkami i łyżeczką granoli i zjadłam :)

Dla osób liczących makro:

Z tych skladnikow wyszly 4 dosyc duże ciastka (foremki).
1 ciastko to B 8,3g T 34,73g W 18,73g i 419 kcal




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz